کابینت آشپزخانه

هایگلاس سفید بهمراه جزیره سبک چوب

تفاوت بین متریال و سبک طراحی چیست؟

منظور از متریال در معماری و صنعت دکوراسیون و طراحی جنس ماده و محصول مورد نظر است. اینکه شما از چه جنسی در کابینت خود استفاده نمایید.

منظور از سبک طراحی یعنی دیزاین یا طراحی که متناسب با فضای شما باشد. و با کمک این طراحی شما فضایی چشم نواز و البته زیبا و متناسب با چیدمان منزل خود داشته باشید،یک طراحی نا متناسب می تواند تمام وقت و هزینه شما را هدر دهد، و فضایی نا موزون را ایجاد نماید. شما در انتخاب طرح مناسب باید موارد زیادی از جمله نور ، مقدار فضای آشپزخانه و منزل ، رنگ مناسب و هماهنگ با سایر اجزای منزل و موارد این چنینی را در نظر داشته باشید. به این ترتیب زمانی که نام از کابینت برده می شود منظور سبک کابینت بهمراه جنس کابینت می باشد. به عنوان مثال کابینت سبک نئو کلاسیک جنس ممبران !

هایگلاس سفید بهمراه جزیره سبک چوب

برای دانستن اطلاعات بیشتر در ارتباط با داشتن آشپزخانه ای متناسب با فضای منزل خود حتما مقاله دکوراسیون آشپزخانه را مطالعه نمایید.

انواع کابینت آشپزخانه

اولین گام برای طراحی و دیزاین یک آشپزخانه مدرن، شناخت انواع کابینت آشپزخانه می باشد. در صورتی که اطلاعات کافی از جزئیات و خصوصیات هر یک از سبک های کابینت در اختیار داشته باشید، به خوبی می توانید با در نظر گرفتن سلیقه خود بهترین و زیباترین دکوراسیون را برای آشپزخانه در نظر بگیرید.

بناربراین زمانی که صحبت از سبک طراحی کابینت به میان می آید؛  به سه گروه زیر اشاره دارد.

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک 
  • سبک نئو کلاسیک
مطالعه نمایید  سقف کشسان در استخر

انواع کابینت آشپزخانه از لحاظ سبک

کابینت مدرن4
کابینت سبک مدرن
کابینت-کلاسیک روکش چوب
کابینت-کلاسیک روکش چوب
کابینت نئو کلاسیک
کابینت نئو کلاسیک

سبک نئو کلاسیک


سبک مدرن

این نوع کابینت از سادگی و زیبایی خاص خود برخوردار است.کابینت آشپزخانه مدرن دارای دربهای صاف بدون هیچ گونه برجستگی و یا کنده کاری می باشند.در این سبک از جزئیات بیش از حد جلوگیری شده است. هیچ قالب تاج، پانل های برجسته یا حکاکی های تزئینی دیده نمی شود؛ و به جای آن بر سطوح صاف و براق تأکید شده است. سادگی طراحی آشپزخانه مدرن باعث می شود فضایی جادارتر و مطبوع در آشپزخانه شما ایجاد شود.معمولاً کابینت‌های مدرن را با متریال هایگلاس، پلی گلاس و ام دی اف می‌سازند. 

ویژگی‌های کابینت سبک مدرن

  1. مناسب فضای کوچک
  2. قدرت مانور بالا در طراحی
  3. متریال (مواد اولیه) ارزان‌تر (متریال عرف بازار)
  4. زمان اجرای کم
  5. استهلاک کم
  6. حجم داخل کابینت‌ها بیشتر است.
  7. در کشورهای اروپایی خواهان زیادی دارد.

متریال هایی که با سبک مدرن اجرا می شوند،عبارتند از :

  • تمام فلز
  • بدنه فلز و درب کابینت با متریال دلخواه
  • کابینت ملامینه
  • کابینت MDF
  • کابینت های گلاس
  • کابینت پلی گلاس
کابینت مدرن ساده و شیک
نمونه کار کابینت مدرن اجرا توسط تیم امیرشکاری

کابینت سبک کلاسیک

نمونه کار کلاسیک چوب اجرا توسط تیم امیرشکاری


کابینت سبک نئو کلاسیک

کابینت نئو کلاسیک تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن می باشد.کابینت نئوکلاسیک در واقع نسل جدید کابینت آشپزخانه کلاسیک است. که طراحی ساده‌تری نسبت به کابینت کلاسیک دارد. و از ویژگی‌های کابینت مدرن بهره می‏‌برد. بر اساس تحقیقات به عمل آمده روانشناسان بر این عقیده هستند، که فضاهای بسیار شلوغ به مرور باعث خستگی ذهن می شوند.در گذشته استفاده از کابینت های شلوغ به همراه چیدمان های نا منظم بسیار رواج داشت. اما در زمان حال این سبک ها طرفدارن خود را از دست داده اند.از آنجایی که طرح ها و مدل های کابینت روز به روز در حال گسترش و نو سازی می باشند.

مطالعه نمایید  سقف کشسان درتابلوهای تبلیغات
انواع متریال کابینت نئو کلاسیک عبارتند از:
  • وکیوم
  • ممبران
  • انزو
  • چوب و روکش چوب

در واقع کابینت های نئو کلاسیک بیشتر از ام دی اف ساخته می‌شوند. که برای پوشش لایه بیرونی از چندلایه از رنگ‌های پلی اورتان استفاده می‌گردد. که چند مرحله پولیش‌کاری می‌شود و نمای بسیار جذاب و براق دارند.از محبوب ترین مدل های این متریال می توان به کابینت ممبران و کابینت هایگلاس سفید اکلیلی اشاره داشت. امروزه این نوع کابینت با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده و یکی از کابینت های مد روز به شمار می رود.

ممبران سفید مات
نمونه کار کابینت سبک نئو کلاسیک

اندازه و ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

منظور از ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه، سایزهای قدی، عرضی، بلندی و گودی کابینت آشپزخانه است. فاصله کابینت های دو تکه یا همان کابینت زمینی و دیواری باید با دیگر بخش های آشپزخانه مثل هود، سینک ظرفشویی و شیرآلات در اندازه ای استاندارد تعریف شده باشد. تناسب بین این اجزاء باید دقیق ارزیابی شود.

منظور از ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه، سایزهای قدی، عرضی، بلندی و گودی کابینت آشپزخانه است. فاصله کابینت های دو تکه یا همان کابینت زمینی و دیواری باید با دیگر بخش های آشپزخانه مثل هود، سینک ظرفشویی و شیرآلات در اندازه ای استاندارد تعریف شده باشد.تناسب بین این اجزاء باید دقیق ارزیابی شود. حتی سایز لوازمی چون یخچال و ماشین لباسشویی و … نیز در این اندازه گیری ها لحاظ می شود. گاهی این نوع اندازه گیری ها جنبه کاربری بیشتری به ساکنین خانه می دهد. مثلا فاصله بین هود با اجاق گاز دارای یک استاندارد ثابت است و به هیچ وجه کم یا زیاد نمی شود.

مطالعه نمایید  سقف کشسان سه بعدی + 10 نمونه از سقف کشسان سه بعدی

شما می توانید جهت گرفتن مشاوره از تیم تخصصی و با تجربه ی گروه امیرشکاری با ما تماس بگیرید و یا عدد 1 را جهت مشاوره به شماره 09121220155 ارسال نمایید.

شهابیمشاهده نوشته ها

Avatar for شهابی

زهرا شهابی دانش آموخته مهندسی نرم افزار هستم. در حال حاضر در زمینه وب و برنامه نویسی و همچنین سئوی سایت های معماری و عمرانی فعالیت دارم

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها